Stor saftig mask till varmrätt?

Idag har jag planer på att dra upp gammelgäddan. Har ett problem bara, jag ska meta med ett pimpelspö...
Om man någon gång ska få en gädda när man metar så är det när man metar med ett pimpelspö (nej, inga frågor). Ska hitta de godaste maskarna i stan och spotta nån extra loska så kommer fisken inte kunna hålla sig från att ta sig en tugga, då är det bara upp till mitt pimpelspö att det håller och inte går av.
Linnea lärde mig igår hur man gör.
Hon berättade för mig att "när det nappar, det är då man ska rycka till och dra upp fisken".
-Schysst Linnea att du berättade det nu först liksom! Där har jag suttit i jag vet inte hur många timmar om inte dagar och försökt få fisk, och nu först kläcker du ur dig det där.
Jaja, jag tror det är en fördel att försöka tänka som en fisk. Vad hade jag velat ha till middag en lördag eftermiddag om jag var en fisk? Kanske en halv mask till förrätt? En hel stor saftig mask till varmrätt? Och till efterrätt kanske en röd liten maggot?
Har hört att fiskar inte har så bra minne och ser varje plats som ett nytt äventyr. Då tror jag att maggot med stark färg kan överraska fisken på ett positivt sätt. Då meddelar han i sin tur sina fiskpolare att därborta är det färgglatt och spännande, vi far dit! Fast då kanske han inte kommer ihåg vars det var...fasen.
Jag tror på det gammla talesättet "Det spelar ingen roll vad man har för spö, bara betet är av första klass och rejält nerspottat".
Watch out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0