Drottningens bröllopsklänning

Nu har jag drömt samma dröm flera gånger, senast alldeles nyss under min två timmars powernap.
Alltså, jag sitter på en övernaturligt fin middag tillsamans med kungen, drottningen och några andra royaliteter i en fin, stor sal med stora fönster och högt i tak. Jag har en vacker lång balklänning och stramt uppsatt hår. Jag sitter på ena kortänden på det långa bordet medans drottningen sitter mittemot på andra kortände. Det är bara jag och drottningen som är dem enda kvinnorna runt bordet.
Det vi pratar om är att jag ska gifta mig, men jag får inte träffa mannan. Men jag misstänker att det är prinsen jag ska gifta mig med eftersom han inte är närvarande vid den vackra middagen.
Fast det är inte det som är det absolut viktigast, utan det är att jag måste ha drottningens gamla bröllposklänning på mig när jag gifter mig.
Det är det enda drottningen pratar om, att "Stina ska ha min gamla bröllopsklänning på sig när hon gifter sig!"
Jag stormtrivs i sällskapet och är såklart överlycklig över att drottningen vill att jag ska bära hennes gamla klänning.
När middagen är avslutad springer kungen iväg för att hämta klänningen så att jag ska kunna prova den.
Men just då, när han ska hämta den tar alltid drömen slut!!?
Gaahh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0